Наш Блог

הבלוג שלנו

האם בכל גיל אפשר לעשות הסבה מקצועית?

הרבה אנשים בחרו מקצוע כשהם היו צעירים, מבלי שהם הכירו את עצמם מספיק טוב ואת היתרונות והיכולות שלהם. החיים הובילו אותם לכך שהם עבדו שנים במקצוע שבסופו של דבר לא לגמרי סיפק אותם ולא לגמרי ענה על הצרכים שלהם, דבר שהוביל אותם לשקול הסבה מקצועית. זה נשמע לך מוכר כי גם אתה תוהה היום האם כדאי לך לעשות צעד כזה? אם כך, כדאי שתדע שאתה לא לבד. הרבה אנשים תוהים האם כדאי יהיה להם לעשות שנוי בקריירה, וחשוב לדעת שאין על כך תשובה אחת נכונה. יש הרבה סיבות וגורמים שיכולים להשפיע על ההחלטה הזאת, ואחת מהם זה הגיל.

שינוי ריאלי

הדבר הרומנטי יהיה לומר שניתן לעשות הסבה מקצועית בכל גיל, אך האמת רחוקה מכך. אומנם יש סיפורים על אנשים שגם בגיל שישים החליטו לעזוב את העבודה, לצאת לפנסיה מוקדמת ולמעשה להקים עסק עצמאי, אך לרוב הגדול זה לא קרה. לכן כדאי להיות כמה שיותר ריאליים וכן לקחת בחשבון גם את הגיל. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון גם את המצב המשפחתי, כי זה ברור שברגע שבו נולד עוד ילד צריך יהיה לבלות איתו יותר זמן בבית ולכן אולי עדיף יהיה לדחות מעט את השינוי. מצד שני, כמובן שלא כדאי יהיה לדחות את ההסבה המקצועית יותר מידי ולכן יש להיות ערים לכל הנושאים האלה.

בחירת המקצוע החדש

עוד דבר שצריך לעשות כשחושבים על הסבה מקצועית, זה לדעת מה בדיוק רוצים ולהיות בטוחים בבחירה. רק אם תדע מה אתה רוצה לעשות בעתיד ורק אם תדע איך להגיע למטרה שלך תוכל לעשות הסבה מקצועית שגם תצליח. אלה הסיבות שבגללן בסופו של דבר לא מעט אנשים מוותרים על הסבות מקצועיות, אך כדאי לדעת שכן שווה לעשות את זה לעיתים. אם שינוי בקריירה זה מה שיוכל לעשות לך שינוי אמיתי בחיים אז מה פתאום שתוותר על כך? זה מגיע לך כי לכל אחד מאיתנו מגיע הזדמנות שנייה ולכל אחד מגיע להרוויח בכבוד תוך כדי הנאה וסיפוק מהעבודה.

דברו איתנו בוואטספ