Наш Блог

הבלוג שלנו

לימודי מדעי המחשב

לימודי מדעי המחשב הם אחד המסלולים הנפוצים ביותר בימינו, בין אם במסגרת לימודים אקדמיים ובין אם במתכונת של לימודי תעודה, וקל להבין מדוע: עולם ההיי­טק נתפס ­ ובצדק, כמובן ­ כסביבת עבודה מצוינת, הן בזכות האתגר המקצועי, הן בזכות ההזדמנות ליצור שינוי של ממש בחייהם של אנשים רבים, הן בזכות השכר הנאה והן בזכות האיכות הגבוהה של החברים לעבודה, שאיתם, מטבע הדברים, מבלים שעות רבות מדי יום ועל כן גם הם מהווים שיקול נכבד בחיפוש עבודה בימינו.

תואר ראשון או לימודי תעודה?

אחת ההתלבטויות העיקריות של כל מי שמחליט להתחיל ללמוד ולהתמקצע היא האם לפנות למסלול שבסופו תואר ראשון (וכמובן אופציה לתארים מתקדמים יותר) או להתמקד בלימודים ספציפיים המקנים תעודה וידע אותם ניתן לתרגם להזדמנויות תעסוקתיות שונות.

דילמה זו, שכאמור רלוונטית בכל תחום לימודים, תקפה במיוחד כשמדובר בתחום המחשבים, ובאופן טבעי אין לה תשובה חד משמעית. ללימודים אקדמיים ישנו יתרון משמעותי והוא ההזדמנויות הרבות יותר בשוק התעסוקה, שכן משרות רבות בימינו דורשות תואר ראשון כמינימום הכרחי. מצד שני, לימודים שכאלה תובעים הקצאת משאבים רבים ­לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה נמשכים שלוש או ארבע שנים (בהתאם למוסד הלימודים ולמסלול הספציפי), עולים כמה עשרות אלפי שקלים ומחייבים התמסרות מלאה לאורך התקופה ו­ויתור על לא מעט דברים בחיים.

לימודים בתחום המחשבים במתכונת של לימודי תעודה, לעומת זאת, נמשכים ברוב המקרים מספר חודשים עד שנה, וכבר בסופם ניתן לעסוק במקצוע ולעלות על דרך המלך.

עוד חשוב לזכור שלא קל להתקבל ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטאות השונות וגם במכללות האקדמיות רף הקבלה אינו מאפשר לכל אחד להתחיל ללמוד ­ בעוד שהתמקצעות בתחום המחשבים במתכונת של לימודי תעודה היא אופציה נגישה הרבה יותר.

באופן כללי ההמלצה היא כי מי שמחפש תואר טוב יעשה אם יבחר במסלול אקדמי, ואילו למי שרוצה להתחיל לעבוד במקצוע מבוקש כדאי לפנות ללימודי תעודה ממוקדים וקצרים יותר.

איך לבחור מסלול לימודים ספציפי במסגרת לימודי מדעי המחשב?

תחום המחשבים הוא רחב יריעה במיוחד, שהרי המחשבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים בתחומים רבים מאוד, ובחלק מהמקרים הם כבר הפכו לחיים עצמם.

בהתאם, גם לימודי מדעי המחשב מציעים מבחר רחב של אפשרויות, כשבין השאר ניתן לקבל הכשרה כטכנאי מחשבים, להתמחות בכל הקשור לרשתות מחשבים, ללמוד פיתוח אפליקציות ועוד ועוד, כשישנם גם לימודים המכשירים בוגרים בתחומים המשיקים למדעי המחשב ועושים שימוש ביכולות של המחשב דוגמת גרפיקה ממוחשבת או שיווק באינטרנט.

גם בחירה זו אינה פשוטה ובאופן טבעי לשאלה איזה תחום הכי מתאים לכל אדם אין תשובה חד משמעית. ההמלצה היא לאסוף נתונים רבים ככל האפשר לגבי כל אופציה וכל קורס, כך שתוכלו לקבל החלטה על סמך תמונה רחבה ומלאה ולהגיע ללימודים המתאימים לכם ביותר בדרך לעבודה הטובה ביותר עבורכם.

דברו איתנו בוואטספ